6 Şubat 2016 Cumartesi

dresuar geçmişi

Gerçekten iyi insanlar , iyi insan gibi görünme telaşında olan insanlarla aynı davranışı gösterir.İyi ile kötü karıştı. Benim suçum değildi ! Üzülmedim. Acımadım!

En son birine acıdığım günü hiç bir zaman unutmadım! Gerçekten acınması gerekiyordu. Bugün olsa yine acır bir yanım.O bir gitme gitti sonra.Herkesin hikayesindeki gitmeler " hassiktir lan , öyle de gidiliyor muydu? " dedi. Üzüldüm.Bornova'dan Atatürk hava alanına gitti acım. Amsterdam üzerinden Mississippi ye gitti. Salt Lake City'e giden ilk uçağı beklerken , ilk gurbetin ilk telefon konuşmasında anneme gitti.O da sesimden anladı. Tahminen onundan canı acıdı.Bu acı benimle batısı doğusu demeden Amerika'yı dolaştı.

Döndüğümde Atatürk 'ten aldı beni.Sabiha da o zamanlar dış hatlar yoktu sanırım.Heybelide kurulmuş bir çilingir sofrasına ulaştı. Hala acıyor mu dediler? Azalarak devam ediyor ama her gün mutlaka acıyor dedim.Eve gittim. Kapıdan içeri benimle girdi.Eski bir acı nihayetinde ne kadar daha acır dedim.Eski olan her şeyi okuyup iz aramaya koyuldum. Dresuar çekmecesinde post it e yazılmış bir not buldum. Tarih ; 30 Mart 1998  1 mayıs 2001 de Babam İstanbul'u terk edecek. Ad soyad imza. Babam da imzalamış.

Hatırlıyorum. Yine evde neden dinlediğimizi bilmediğim acılı iç anadolu ve doğu anadolu türküleri . Yine 70 lik cin. Ve yine babam. Kimin yol açtığına anlam veremediğimiz bir acısı vardı zaten hep babamın. Her içtiğinde not aldırırdı. İstanbul'u terk edeceğine dair. Biz ne olcaz diye hiç düşünmezdik. Ulan içkisini bile ailesinden uzakta içemeyen adam bizi bırakıp gitmez herhalde diye düşünürdük. 

Tarihi tam tutturamasa da rötarlı olarak gitmişti Babam nihayetinde. Okul durumlarından dolayı ben kalmıştım. Evet içkisini bile bizden uzakta içemeyen adamın hayalleri kısmen gerçek olmuştu.Ama ben iyiden iyiye üniversite hayatının stajına başlamıştım.

Neyse,yıllar sonra açılan dresuar çekmecesinde post it e yazılmış bir gitmek vardı. İçimdeki tüm gitmelerin anasını ağlattı. Büyük konuşmuşum dedim.Büyük uçaklarla büyük ülkeleri gezmişim cevabı için.Yaşadığım ve dinlediğim , duyduğum , 3. kişisi olduğum gitmeler de bok yemiş. Babam zamanında öyle bir gitmişti ki. Tanık olduğum tüm gitmeler depara kalkmış bir an evvel varmak istediği yere giderken , babamın gitmesi götüm götüm tadını çıkara çıkara , tüm olumsuzluklara rağmen kanaya kanaya gitmişti. Adeta Türkiye den bir takımla eşleşen Avrupa takımının maçın son dakikalarına yenik girip son dakikalarında " iyi umutlandırdık size  bu kadar yetsin artık  di mi beyler" dercesine gitmişti adam.Ailesi istememesine rağmen evlenen kızın gelin arabasına ayıp olmasın aheste bineyim dercesine gitmişti. Steyşın bir arabaya tüm olumsuzlukları yükleyip gitmişti.

Severler tüm gidişleri. Benim babam çok iyi gitmişti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder